fredag 5 februari 2010

Hur ska det gå för Maria Wern?




Nu har jag slukat de två senaste böckerna av Anna Jansson om Maria Wern. "Inte ens det förflutna" som jag läste i pocket var mycket spännande. Maria hamnar som vanligt mitt i smeten. Här ska hon, för att skyddas, vara med på ett rehabiliteringsläger på Gotska Sandö. Det börjar med 7 kvinnor på en öde ö utan mobiltelefoner, en dör... en till dör... Jag avslöjar inte hur många som dör. Men vem är det som dödar? Någon i gruppen, eller finns det någon mer där? Lite av ett gammalt klassiskt deckardrama, men ändå annorlunda. Grymt spännande faktiskt.




Men vilken tur att det fanns ytterligare en bok skriven. Dramat på ön tog visserligen slut med boken, men hur skulle det gå för huvudpersonerna?
Jag var ju bara tvungen att slänga mig på nästa bok, "Först när givaren är död". Har nu läst ut även denna, vilken också var riktigt spännande. Men jag lovar att jag ikväll, INTE ska börja på en ny bok. Ska kolla lite på TV kanske? Eller städa upp lite där hemma.


Ska hålla mig tills imorgon i alla fall... /M

1 kommentar:

  1. Åh! "Inte ens det förflutna" har jag också läst (superspännande) men den andra har jag fortfarande att se fram emot, nice! :)

    SvaraRadera