fredag 1 april 2011

Lättläst fantasy...


Det är lästävling på skolan, mellan tvåorna och treorna.

"Mamma du måste köpa riktigt bra böcker till mig, för jag måste läsa jättemycket denna veckan", sa min dotter till mig.

Hon som läst alla LasseMaja böckerna, Nelly Rapp och gärna vill läsa lite mer spännande böcker.

Hon fick prova en fantasybok, "Lyckoarmbandet" i serien "Älvriket", av Emily Rodda. Denna bok fick hon läsa högt för mig, men jag missade slutet för hon kunde inte vänta tills jag slutat jobbet häromdagen. Och eftersom jag också tyckte om den, måste jag nu läsa slutet själv.


"Mamma, jag bara MÅSTE ha nästa bok", var det första jag fick höra när jag kom innanför dörren igår. Gissa vilken bra överraskning det blev, för jag hade redan nästa del med mig hem!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar