måndag 13 september 2010

De här böckerna var visst spännande.






Försöker att få min dotter att sova på nätterna. Men nu när hon fått tag på Anna Janssons böcker för barn kan hon inte sluta läsa... Hon går även upp tidigt bara för att läsa lite till innan skolan. Barnböckerna handlar om Emil Wern, son till Maria Wern som är huvudpersonen i deckarna för vuxna. Barnböckerna är lagom för de som just lärt sig läsa, men vill läsa lite mer. Eller som högläsningsbok. Det är mysterier som ska lösas. Tips till alla som tycker om Lasse-Maja, eller Kalle Skavank eller Nelly Rapp.
De är tydligen väldigt spännande enligt min 8-åring.
Hon var faktiskt med på biblioteket i torsdags och lyssnade när författaren själv var där och pratade om sina böcker. Hon var enda barnet där, men satt och klappade händerna när Anna tog fram böckerna om Emil. Då hade hon bara börjat i "Riddarnas kamp", men läste ut den på kvällen. Dagen efter läste hon nästan ut "Silverskatten". -Jag måste sluta läsa nu för jag har bara två kapitel kvar och jag måste ha lite bra kvar att läsa. (Sa hon till mig halv 7 på morgonen). /Malena

1 kommentar:

  1. Åh, söta lilla T! Jag hörde att hon ville gå fram och hälsa på Anna efteråt också :D

    SvaraRadera