lördag 10 april 2010

Vart tar tiden vägen?

Sorry!
Har visst ignorerat den här sidan lite väl länge. Har inte haft tid att läsa egna böcker på ett tag. Men däremot har jag lyssnat på "Tsatsiki och farsan" på vår lilla bilresa under påskhelgen. Dessutom har jag fått höra delar av sista skivan ungefär fem gånger denna vecka. För så fort äldsta dottern vaknar, eller kommer hem från skolan, sätter hon på ljudboken. Jag kan dröja lite extra utanför rummet bara för att höra lite, jag också.
Moni Nilsson-Brännström, som skrivit fler böcker om Tsatsiki, (men även en mängd andra böcker, från småbarnsböcker, börja läsa och upp till ungdomsböcker), skriver riktigt bra. Innehåll som är kul för både vuxna och barn, med tankvärt innehåll.

Igår började jag läsa "Min morbror trollkarlen" för min 7-åring. Del 1 i berättelsen om Narnia av C.S. Lewis, en klassiker även när jag var barn. Den är väl kanske tänkt för lite äldre barn, men efter en hel del tjat om att få höra denna (hela serien står ju i bokhyllan), så gav jag med mig. I morse var första gången som inte skivan med "Tsatsiki" kom på, istället kom hon in och viskade: Får jag läsa lite själv i Narnia-boken, den var så spännande... (Jag får väl läsa ikapp senare idag.)

Massor av nyheter väntar på att jag ska få tid att läsa. Vet inte vart jag ska börja. Kanske börja med att avsätta lite mer tid. /Malena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar