fredag 16 april 2010

Peter James - inget för den som lider av cellskräck.


Har nu avslutat Thomas Kangers första bok, som visade sig vara riktigt bra ända till slutet.
Jag har också hunnit en bra bit på Peter James senaste bok, "Död mans fotspår". Jag blev fast när jag läste hans första deckare om Roy Grace i "levande begravd" som var otroligt spännande. Inte riktigt lika otäck som jag hade förväntat mig, men jag har ju inte cellskräck heller... Det hände mycket och spänningen byggdes upp mer och mer ju längre tiden gick. Riktigt bra vändningar och jag kunde inte räkna ut något i förväg.
Jag fortsatte läsa böcker av Peter James och han lyckades att INTE skriva en likadan bok. Han varierade sig ganska mycket vilket gjorde att han steg lite till i graderna. Fortfarande bra böcker!!!


Nu har jag alltså börjat på hans senaste. Den här påminner lite av den stressade situationen som levande begravd hade. (Bara med tanke på trånga utrymmen.) Men här sitter en kvinna fast i en hiss... Tja, det är två mordfall i olika delar av världen, 11 september i New York 2001 i en tredje och dessa historier väntar jag med spänning på att de ska kopplas samman. Högt tempo, korta kapitel, en spännande bok! Det blir nog inte mycket städat den här helgen heller...
/Malena

1 kommentar:

  1. Jag längtar verkligen att få sätta tänderna i den här boken då Peter James tillhör en av mina favoritförfattare.

    // Annika, http://alkb.se

    SvaraRadera