onsdag 3 mars 2010

Passa på att köpa trädgårdsböcker!



Vi har kvar många olika trädgårdsböcker på rea. Jag blir lite sugen att pyssla i trädgården när jag ser alla vackra bilder på böckerna. Men det är snö, snö och mera snö här. Men när solen skiner kommer hoppet om en vår - och den kommer, kanske snabbare än vi tror, trots all snö. Man kan ju förbereda lite odlingar inomhus redan nu. Kanske köper jag ett par böcker till... De ger lite mer inspiration och tips. Det finns flera böcker om kryddväxter och örter för bara 39:- och 59:-. Dessa verkar gå bra att odla även inomhus för att sätta ut på balkongen i sommar.


Den här boken om örter har Karin Fransson skrivit en del recept i också. Det finns även en kokbok av henne med på rean - hon gör otroligt smaskiga måltider!!!


Tittar jag på väggen och podiet med böcker önskar jag att jag kunde ha en vacker rosträdgård, eller andra vackra blommor. Det ser ju helt fantastiskt ut. Men jag får nog nöja mig med "latmansträdgården" eller "lättjans trädgård"(99:-)... Tips på genvägar är nog något för mig. Det krävs ju lite tid med många rabatter och blommor. Jag måste ha lite tid över för att läsa böcker. /Malena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar