tisdag 9 mars 2010

Nya böcker kommer in - våren närmar sig!



Nu kommer det in massor av nya roliga böcker! Men hur ska jag hinna läsa alla? Michael Connelly, som är en av mina favoritförfattare har kommit ut med en ny bok "Gatans lag", där Harry Bosch och Mickey Haller möts. Den bara måste jag läsa. Eller kanske lyssna på. Magnus Roosman har läst in ljudboken, som finns både på mp3 och cd-bok. Fly bort till LA och Hollywood ett tag och njut av spännande läsning.




Sedan har äntligen uppföljaren till "Pepparkakshuset" och "Mamma, Pappa, Barn" kommit. Alltså del 3 i Hammarbyserien av Carina Gerhardsen, "Vyssan Lull". Jag lyckades hålla mig till del två kom i pocket, men den här gången kan jag inte hålla mig. De två andra kriminalromanerna var otroligt bra, spännande, otäcka och de stannade kvar länge i tanken och fick mig att fundera över mycket. Har ni inte läst något av denna författare, börja med pepparkakshuset, sedan är du fast... Det går naturligtvis läsa böckerna i annnan ordning. Fallen som utreds är ju olika i böckerna, men de blir lite bättre i ordning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar