måndag 20 juni 2011

mp3... Gör mig trött!

Det finns både plus och minus vad gäller mp3-format på ljudböcker. Det tar liten plats, du slipper byta skiva, du kan lyssna länge.



Men med cd-skivor behöver du inte leta så länge om du råkat somna ifrån på kvällen. Det blir automatiskt en begränsning på hur länge du ligger och lyssnar. Igår kunde jag inte sluta lyssna för jag ville höra slutet. Resultatet blev att jag låg vaken till två på natten och nu är lite trött på jobbet.

Boken jag lyssnade klart på var Svinajakten av Anna Bovaller.
Den har ett stort persongalleri och många trådar att hålla reda på, men är riktigt spännande. Det är den första boken om advokat Petra Wester, som inte riktigt kan låta bli att lägga näsan i blöt. Lite för mycket för hennes eget bästa. Helt ok sommarläsning, men kan bli ännu bättre och ruggigare när hösten närmar sig.

/Malena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar