torsdag 27 januari 2011

Ska bli bättre...


Jag hoppas jag kan bättra mig med blogginläggen nu. Det har varit lite glest ett tag.


Vi håller på med ett litet test, några av oss som jobbar på Globe. Vi köpte boken "6 kilo på 6 veckor" av Ulrika Davidsson och Ola Lauritzson och äter numera GI-kost. Vi är inne på vecka tre nu och för min del betyder detta 3kg lättare och 5 cm smalare. Inte illa!!!
Dessutom äter jag riktigt gott! Jag älskar ostar och nötter, så jag tycker det är härligt att kunna äta ädelost, mozarella, västerbottenost, fetaost och chèvreost i olika former. Nötter till mellanmål, dessutom med hallon och en klick grädde!!
Mätt blir jag och även familjen äter ganska välvilligt, men de får äta potatis, ris o pasta till om de vill.

Dock kan jag varna för lasagnen på sidan 63. Ta inte fullt så mycket Ajvar relish om ni använder en stark variant. Den var supergod, men alla vid bordet svettades och drack ofattbara mängder vatten. Chili ska dock hjälpa förbränningen, så kanske var det någon nytta med det också.

Uppföljning på detta kommer...

/Malena

2 kommentarer:

  1. fniss, stark mat är säkert "nyttigt" på nåt sätt... men hehe, att alla sitter och svettas är nog ett tecken på att det blev lite VÄL starkt ;)

    SvaraRadera
  2. Ja lite väl starkt blev det nog... Men jag kan ju säga att det är väldigt många goda recept i boken, och det blir enormt mycket större variation än vad det brukar bli hemma. (Inte alltid till barnens fördel, de saknar korv, köttbullar och pannkakor...)

    SvaraRadera