måndag 6 maj 2013

Jag älskar Harry Bosch...

Har inte riktigt hunnit med att läsa så mycket som jag vill. En av mina favoritförfattare, Michael Connelly, har skrivit fortare än jag hunnit läsa... (Nu läser jag ju lite annat också.) Senaste boken om Harry Bosch (nr 16) heter "Fallet" och kom ut i mars. Jag däremot har precis läst ut "Nio Drakar", vilken var precis enligt mina höga förväntningar. Blir aldrig besviken på Harry...

Från Los Angeles gator till Hongkongs skimrande skyline: Harry Bosch måste finna sin försvunna dotter. Harry Bosch kallas till en mordplats i södra delarna av Los Angeles. I spritbutiken Fortune Liquors har innehavaren blivit skjuten, rånmördad. Tillsammans med mordrotelns experter på Asienrelaterad brottslighet kommer de snart en misstänkt på spåren: en medlem av en Hongkong-triad, bosatt i Los Angeles. Men innan Harry på allvar hinner sätta sig in i fallet får han veta att hans dotter Maddie, som är bosatt i Hongkong tillsammans med sin mor, har försvunnit.

Bosch släpper allt han håller på med för att ta sig över Stilla havet på jakt efter den försvunna Maddie.
Kan hennes försvinnande ha med det aktuella fallet att göra? Bosch för en kamp mot klockan i en främmande stad, där inget är vad det synes vara.

(Finns som ljudbok, inbunden, storpocket eller pocket. Bara att välja format efter tycke)


Men Connelly har även gett ut en bok däremellan om Mickey Haller där Bosch finns med i bakgrunden.

Inte heller den har jag hunnit läsa - men jag tror jag går direkt till "Fallet" så jag får veta mer om hur Mr Boschs liv fortsätter. Böckerna går ju läsa i oordning, men jag vill gärna följa Harry Boschs livsresa...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar