torsdag 19 april 2012

Annorlunda...



Deckare? Nja, inte riktigt. Roman? Jag vet inte vart jag ska plocka in denna knallrosa bok med dödskalle-Kitty på. Jag blev rekommenderad boken och var skeptisk till dess utsida och baksidestext. Jag började läsa och blev ännu mer skeptisk de första sidorna, men sedan vände det. Jag var ju helt enkelt tvungen att läsa klart och när jag tänker på den efteråt, blir den bara bättre. Lite komisk, lite finurligt skriven med ett ganska oväntat slut. Den gör uppror mot de kinesika traditionerna och ger en samhällsbild av USA. Dessutom kommer det att dö ganska många personer innan ett ljus går upp i min hjärna och jag liksom fattar helheten... Fniss...




Författaren är amerikansk-kinesiska som är jurist, liksom huvudpersonen i boken. Finns det fler likheter med innehållet i boken blir jag faktiskt lite rädd.


Läsnöje för både de som gillar deckare och de som tycker bättre om chiclit.

Malena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar