måndag 19 september 2011

Ungdomsbok för unga vuxna...

Börjar läsa första kapitlet... Känner mig som tonåring igen. Jag kan verkligen KÄNNA som huvudpersonen. Alla upprepningar som brukar störa mig i en bok måste finnas där. Det gör känslorna än mer levande. Ingrid Olsson har lyckats få mig tillbaka till skoltiden, i mina känslor, minnen och tankar.
Det gör mig också tacksam över att jag blivit vuxen!!! Att jag har det bra och är så mycket tryggare i mig själv.

Boken utspelar sig i ett klassrum eller i 10 personers tankar och känslor. Ett kapitel för varje huvudperson. Alla går i samma klass och är egentligen väldigt olika. Men alla har ett behov att passa in och känna sig älskade. Ingrid får faktiskt till en riktigt bra bild av tonårstiden - med mycket känslor och osäkerhet. En orginell bok som gärna kan läsas av både ungdomar och vuxna.
/Malena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar