tisdag 27 juli 2010

En av de bästa!

Carin Gerhardsen måste vara en av Sveriges bästa deckarförfattare. Jag läste ut del tre i Hammarbyserien nu i helgen. "Vyssan lull" Jag kunde inte slita mig, men när jag var tvungen, fanns tankarna i boken och jag funderade över personerna i den och hur det skulle gå. Den är ganska otäck, liksom hennes förra två böcker "pepparkakshuset" och "mamma, pappa, barn", men riktigt, riktigt bra. Hon har en förmåga att nysta lite i alla personers liv utan att det blir rörigt, bara mer intressant och spännande. Det är lite med sorg jag lägger boken ifrån mig, eftersom jag gärna vill följa personerna lite till, men det kommer kanske ytterligare böcker av henne, hoppas jag.


Ni som inte har läst något av Gerhardsen - börja med pepparkakshuset, så har ni två riktigt bra böcker till att läsa i sommar. /Malena

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar