lördag 12 juni 2010

Nesser... Tv eller bok?


Ser att Håkan Nessers bok "Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö" går som film på SVT just nu. Den har inte fått så bra kritik just som film, men BÖCKER ÄR ALLTID BÄTTRE!!! Boken är baserat på ett verkligt fall, men hur det slutade i verkligheten är det bara några få personer som vet...
Den finns både som inbunden för 99:- och som pocket 59:-


Annars har Nesser kommit ut med sin fjärde kriminalroman om Barbarotti, "De ensamma". Jag har inte hunnit läsa den ännu, men Nesser brukar ju skriva lite med skönlitterärt än många andra svenska deckarförfattare och har lite mer existentiella funderingar. Den här boken utspelar sig i Uppsala.

Nu ska jag stänga av datorn, brygga lite kaffe och sätta mig o läsa!
/Malena

2 kommentarer:

  1. Jag gillar Nesser... men BARA i bokform, filmerna har inte varit mycket att hurra för tycker jag faktiskt.

    Vad fin du har gjort bloggen, jättesnygg design :)

    SvaraRadera
  2. Tack! Kul att någon kommenterar...
    Känns som att jag inte riktigt lever upp till den standard som är tänkt. Men nu har jag semester och kanske får fart på bloggandet lite mer.

    SvaraRadera